Klárov
>>> Studie ke stažení zde (zip, 500 MB)
(Studie obsahuje i moduly, které jsou nad rámec studie. Moduly nebyly schváleny Radou hl. m. Prahy a pouze prověřují možná řešení dle představy architekta zpracovatele).
Aktuální stav |
Klárov je jedním z nejrušnějších míst na Malé Straně. Kromě výstupu z metra Malostranská se tu kříží i několik tramvajových tratí. Rušno je zde především kvůli automobilovému provozu: Klárov je spojnicí mezi Holešovicemi, Malou Stranou a Hradčany na levém břehu Vltavy a pravobřežním Josefovem a Starým Městem. Zastavují tu i dálkové turistické autobusy – Klárov je též východiskem frekventovaných turistických tras na Pražský hrad. Ačkoli se zde koncentruje velké množství pěších, zdejší veřejné prostory tomu vůbec nedostačují. I kvůli tomu je Klárov místem, kde se děje velké množství nehod – a to jak střetů chodců a automobilů, ale i automobilů a tramvají. Nepřehledný rozlehlý prostor křižovatek způsobuje mimo jiné najíždění a stání automobilů v tramvajových pásech. Důsledkem toho je zpomalení tramvajového provozu. Nepříjemný je Klárov i pro cyklisty. Je také velmi těžké dostat se odsud do sousedních Letenských sadů, Chotkových sadů i Jeleního příkopu. A ačkoli prostor Klárova přiléhá k vodě, nefunguje ani jako nábřeží, neboť od vody je oddělen množstvím bariér. Podle schváleného harmonogramu by koncepční studie měla být hotová a projednaná do jara příštího roku. Následovat bude výběr projektanta pro projektovou dokumentaci. Realizace by se mohla odehrát v roce 2019. |
Cíl koncepční studie |
Cílem koncepční studie tedy je identifikovat problémy a příležitosti dopravního uspořádání v dané oblasti, posoudit kvalitu stávající zeleně, zpracovat vizi krajinářského řešení a navázání Klárova na další rekreační plochy (Letenské sady, Kosárkovo nábřeží, náplavka Cihelná) a navrhnout komplexní řešení veřejných prostranství řešeného území včetně návazností. Po schválení Radou hl. m. Prahy bude koncepční studie závazným podkladem pro zpracování návazných projektových dokumentací jednotlivých městských investorů. Navržená opatření v oblasti dopravy by měla vést k preferenci veřejné a pěší dopravy na úkor individuální automobilové dopravy. Hl. m. Praha má zájem koordinovat více běžících projektů v této lokalitě i z důvodu významu této oblasti v dopravní síti a hierarchii veřejných prostranství. V současné chvíli se počítá s těmito změnami:
|
Očekávané přínosy |
|
Dokumenty ke stažení |
Koncepční studie |